مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 15:502023-12-27بين الملل

ابراز امیدواری روسیه نسبت به توافق صلح باکو و ایروان


همزمان با تحرکات دیپلماتیک ایران در قفقاز جنوبی، روسیه اعلام کرد که چشم اندازهای خوبی برای عادی سازی روابط بین ایروان و باکو بر اساس توافقات سه جانبه وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تحرکات دیپلماتیک ایران برای رفع تنش بین باکو و ایروان، وزارت خارجه روسیه نیز نسبت به توافق صلح بین این دو کشور همسایه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ترند نیوز ، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: روسیه چشم اندازهای خوبی برای عادی سازی روابط بین باکو و ایروان می بیند.

این دیپلمات روس اظهار داشت: ما چشم اندازهای خوبی برای عادی سازی روابط بین ایروان و باکو بر اساس توافقات سه جانبه می بینیم.

پیش نیازی  نیز برای برقراری روابط بین ارمنستان و ترکیه وجود دارد.

به طور کلی، ما علاقه مند به کاهش درگیری ها در قفقاز جنوبی می بینیم.

 وی گفت: به طور بالقوه می توان گسترش همکاری ها در چارچوب 3+3 (ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه، ترکیه و ایران) را تسهیل کرد.

میخاییل گالوزین ، معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود که مسکو آمادگی خود را برای مذاکره در مورد حل و فصل  مشکلات جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز کرده و امیدوار است که باکو و ایروان اهمیت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری روسیه نسبت به توافق صلح باکو و ایروان

ابراز امیدواری روسیه نسبت به توافق صلح باکو و ایروان