مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 09:252023-12-23پزشكي

غربالگری بیش از 200 هزار نفر از مردم خراسان جنوبی، در پویش ملی سلامت


کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 200 هزار و 223 نفر در خراسان جنوبی تا 30 آذر، در پویش ملی سلامت غربالگری شده اند.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 200 هزار و 223 نفر در خراسان جنوبی تا 30 آذر، در پویش ملی سلامت غربالگری شده اند.

صدیقه رمضانی، کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پویش ملی سلامت در کشور از 20 آبان تا 15 دی پیش بینی شده است، گفت: در پویش ملی سلامت، کادر بهداشت و درمان مانند گذشته، آماده ارائه خدمت غربالگری دیابت و فشار خون به جمعیت تحت پوشش بالای 18 سال خواهند بود و وی با بیان اینکه با اجرای پویش ملی سلامت می توان از نیم میلیون مرگ بیماری های غیرواگیر و 30 هزار مرگ ناشی از دیابت پیشگیری کرد، گفت: در پویش ملی سلامت افراد بالای 18 سال با تکمیل پرسش نامه ای در خصوص سابقه دیابت و فشار خون بالا دارای پرونده سلامت می شوند و در صورت تشخیص بیماری، تحت کنترل و درمان قرار می گیرند.

رمضانی اظهارکرد: دو بیماری دیابت و پرفشاری خون، به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد می کنند مانند حملات قلبی، سکته های مغزی، نارسایی پیشرفته کلیه، کاهش بینایی و قطع عضو، هزینه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری بیش از 200 هزار نفر از مردم خراسان جنوبی، در پویش ملی سلامت

غربالگری بیش از 200 هزار نفر از مردم خراسان جنوبی، در پویش ملی سلامت