مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 18:452023-12-30پزشكي

بی توجهی به هوش مصنوعی باعث شکاف علمی بین پژوهشگران ایرانی با جهان می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عدم توجه به پیشرفت هایی نظیر متاورس و هوش مصنوعی که به سرعت شرایط علمی جهان را در هم می نوردند، موجب تشدید شکاف علمی بین پژوهشگران ایرانی و سایر پژوهشگران جهان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،علیرضا زالی،دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در جشنواره پژوهشی دانشگاه با اشاره به نامگذاری هوشمندانه این جشنواره به نام دانشمند و پژوهشگر برجسته ایرانی ابوریحان بیرونی به ذکر خصوصیات برجسته علمی و پژوهشی وی پرداخت.

وی ابوریحان بیرونی را از دانشمندانی برشمرد که به دنبال جمع آوری مستندات مختلف در حوزه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بود و در کنار سفر و کسب تجربه بر علوم زمان خود به چیر گی حیرت انگیزی دست یافت.

رییس دانشگاه تسلط به زبانهای مختلف خصوصا زبان سانسکریت، تبحر و کارهای علمی برجسته در زمینه نجوم و ستاره شناسی، مطالعات عمیقی در حوزه گیاهان دارویی و اقلیم دارویی ایرن را از دیگر نکات برجسته این دانشمند ایرانی برشمرد که مایه افتخار ایرانیان است.

زالی خاطرنشان کرد: ابوریحان بیرونی برای اولین بار با تخمین دقیق توانسته بود قطر زمین را محاسبه کند و این محاسبه اولیه تخمینی وی با محاسبات جدید قطر زمین تنها دو درصد اختلاف دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به هوش مصنوعی باعث شکاف علمی بین پژوهشگران ایرانی با جهان می شود

بی توجهی به هوش مصنوعی باعث شکاف علمی بین پژوهشگران ایرانی با جهان می شود