مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 12:102024-01-16دانش

راهکار فناورانه محققان برای کاهش جریان نشتی در مبدل های فتوولتاییک


محققان دانشگاه تهران در قالب تحقیقات یک رساله دکتری موفق به کاهش جریان نشتی در مبدل متصل به شبکه پل متوالی در کاربرد فتوولتاییک با استفاده از یک اینورتر چندسطحی پل متوالی شدند.

- محققان دانشگاه تهران در قالب تحقیقات یک رساله دکتری موفق به کاهش جریان نشتی در مبدل متصل به شبکه پل متوالی در کاربرد فتوولتاییک با استفاده از یک اینورتر چندسطحی پل متوالی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود شهاب الدینی پاریزی، دانش آموخته دکتری تخصصی ماشین های الکتریکی و الکترونیک قدرت از دانشگاه تهران که این طرح را با عنوان کاهش جریان نشتی در مبدل متصل به شبکه پل متوالی در کاربرد فتوولتاییک و در قالب رساله دکتری خود با راهنمایی حسین ایمان عینی و با حمایت بنیاد ملی علم ایران به انجام رسانده است، گفت: ساختارهای با ترانسفورماتور فرکانس بالا شامل چندین مرحله تبدیل توان هستند که این موضوع خود باعث کاهش بازدهی و افزایش قیمت سیستم ها می شود.

همچنین استفاده از ترانسفورماتور فرکانس پایین نیز منجر به حجیم شدن سیستم شده و علاوه بر بالا بردن هزینه و کاهش بازده، نصب سیستم را نیز مشکل ساز می کند؛ بنابراین حذف ترانسفورماتور می تواند گزینه مناسبی برای سیستم های فتوولتاییک باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار فناورانه محققان برای کاهش جریان نشتی در مبدل های فتوولتاییک

راهکار فناورانه محققان برای کاهش جریان نشتی در مبدل های فتوولتاییک