مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 13:502024-01-19بين الملل

رباتی که به سالمندان قدرت کوهنوردی کردن می دهد


پژوهشگران کره جنوبی، نوعی ربات پوشیدنی ابداع کرده اند که به سالمندان و افراد مبتلا به ضعف عضلانی کمک می کند تا فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و حتی کوهنوردی کنند.

- پژوهشگران کره جنوبی، نوعی ربات پوشیدنی ابداع کرده اند که به سالمندان و افراد مبتلا به ضعف عضلانی کمک می کند تا فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و حتی کوهنوردی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با افزایش سن به تدریج قدرت عضلانی بازوها و پاها از دست می رود و شرکت کردن در فعالیت های تفریحی مانند پیاده روی و مسافرت دشوار می شود و اغلب نیاز به وسایل کمکی مانند عصا و ویلچر پدید می آید، اما این وسایل کمکی، قدرت عضلانی را بهبود نمی بخشند.

بنابراین، ربات های پوشیدنی که می توانند کمبود قدرت عضلانی را با کمک ربات ها جبران کنند، به عنوان یک فناوری نوآورانه برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی سالمندان مورد توجه قرار گرفته اند.

به نقل از نیوزوایز، دکتر لی جونگوون (Lee Jongwon) از مرکز تحقیقات رباتیک هوشمند در مؤسسه علم و فناوری کره جنوبی (KIST)، یک ربات پوشیدنی به نام مون واک-اومنی (MOONWALK-Omni) ساخته که به معنای حمایت فعالانه از قدرت پا در همه جهت ها برای کمک کردن به راه رفتن مشابه راه رفتن روی سطح ماه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رباتی که به سالمندان قدرت کوهنوردی کردن می دهد

رباتی که به سالمندان قدرت کوهنوردی کردن می دهد