مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 05:552024-01-09اقتصادي

استقبال کم کشاورزان لرستانی از کشت قراردادی


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون 25 درصد از تعهد کشت قراردادی در استان محقق شده است، گفت: به نظر می رسد برای ترغیب کشاورزان باید مشوق های بیشتری در کشت قراردادی لحاظ شود.

- سیدعماد شاهرخی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کل سهمیه کشت قرار دادی استان 327 هزار هکتار است، اظهار کرد: این میزان شامل 234 هزار هکتار گندم، 80 هزار هکتار جو و 12 هزار و 500 هکتار دانه های روغنی است.

به گفته وی تاکنون 25 درصد از تعهد کشت قراردادی در استان محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا 17 دی ماه 81 هزار و 191 هکتار تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است، گفت: 16 هزار و 882 قرارداد با مشارکت 15 هزار کشاورز استان در قالب کشت قراردادی امضاء شده است.

شاهرخی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان خاصی برای اجرای کشت قراردادی تعیین شده است، توضیح داد: زمان خاصی تعیین نشده است اما خوب است به این نکته هم اشاره کنم که همکاران ما در 54 مرکز خدمات روز جمعه هم مشغول بودند و 6 هزار هکتار را ثبت کردند.

وی پرداخت 150 هزار تومان به ازای هر تن به کشاورزان و تخفیف 20 درصدی بیمه محصولات را از جمله مزایای کشت قراردادی عنوان کرد و افزود: به نظر می رسد مشوق ها در کشت قرار دادی به شکلی نیست که کشاورزان را ترغیب به مشارکت در این طرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کم کشاورزان لرستانی از کشت قراردادی

استقبال کم کشاورزان لرستانی از کشت قراردادی