مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 14:402023-12-23دانش

مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی مهمترین رکن و وظیفه آموزش عالی کشور است


رییس دانشگاه گرمسار مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی را مهمترین رکن و وظیفه آموزش عالی کشور دانست.

- سید مجتبی حسینی فرد رییس دانشگاه گرمسار در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: طی 10 سال اخیر بیش از 600 هزار مقاله از پژوهشگران کشور در پایگاه های بین المللی نمایه شده است که کمتر از هشت صدم درصد از این مقالات طی سال های اخیر سلب اعتبار شده است و کمتر از 500 مقاله سلب اعتبار شده که مقالات به دلایل متفاوتی که دارند باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: باید علت سلب اعتبار مقاله را از لحاظ خطای علمی ( نحوه جمع آوری یا طبقه بندی داده ها) سوء رفتارهای عمدی ( ارسال همزمان یک مقاله به بیش از یک مجله)، سرقت ادبی، تکراری بودن، مشکوک به تقلب و اشتباه در فرایند داوری، تصمیمات سیاسی برخی سردبیران مجلات  بین المللی تقسیم بندی کرد که هر کدام از فرآیند ها نیازمند بررسی جداگانه است.

* کاهش تعداد مقالات مخدوش در دو دهه اخیر رییس دانشگاه گرمسار در ادامه گفت: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیچر که بیش از دو دهه را مورد بررسی قرار داده است بطور میانگین تعداد مقالات ایرانی که اعتبار آنها مخدوش شده است بسیار کم است.

ولی پخش این خبر در هفته پژوهش با توجه به افتخارات پژوهشگران و محققان کشور را می توان یک شیطنت عنوان کرد که برخی افراد به آن دامن زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی مهمترین رکن و وظیفه آموزش عالی کشور است

مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی مهمترین رکن و وظیفه آموزش عالی کشور است