مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 21:452023-12-23اقتصادي

در طرح جدید حمایت از دانش بنیان ها، اولویت با مناطق محروم است


طرح «حمایت از ایجاد شرکت های دانش بنیان نوپا در حوزه های تخصصی» با هدف حمایت از اجرای طرح های دانش بنیانی که قابلیت تبدیل شدن به محصولی با بازار مشخص را دارند توسط معاونت علمی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، میثم فرج اللهی، رییس مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اهداف و جزییات اجرای طرح حمایت از ایجاد شرکت های دانش بنیان نوپا در حوزه های تخصصی سخن گفت.

سال های طولانی وابستگی موجب شده بود که بسیاری از نیازهای کوچک و ساده کشور بدون توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی از مسیر واردات تأمین شود.

این در حالی است که گاهی بسیاری از قطعات و تجهیزات کوچک مورد نیاز در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی پیچیدگی بالایی ندارد و فناوران و محققان داخلی به خوبی امکان بومی سازی آنها را دارند.

نکته اصلی درخصوص تولید تجاری چنین محصولاتی که در حال حاضر بازار مناسبی در کشور دارد، حمایت اولیه است که بتواند امکان تولید نمونه اولیه از پژوهش های موجود را فراهم کند تا محقق صاحب طرح بتواند برای عقد قرارداد با نمونه تولیدشده وارد مذاکرات شود و کم کم مسیر تجاری سازی را طی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در طرح جدید حمایت از دانش بنیان ها، اولویت با مناطق محروم است

در طرح جدید حمایت از دانش بنیان ها، اولویت با مناطق محروم است