مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 06:002023-12-26دانش

ققنوس نماد غزه است؛ از خاکستر برمی خیزد و به حیات ادامه می دهد


اسراییلی ها علاوه بر انسان ها، ثروت های فرهنگی شهر غزه و نهادهای شهری، ساحل زیبای آن، کتابخانه ها و هر رونق اقتصادی که داشت را ویران کرده اند.

- اسراییلی ها علاوه بر انسان ها، ثروت های فرهنگی شهر غزه و نهادهای شهری، ساحل زیبای آن، کتابخانه ها و هر رونق اقتصادی که داشت را ویران کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یحیی سراج شهردار شهر غزه و رییس سابق کالج دانشگاه علوم کاربردی این شهر در مقاله ای برای نیویورک تایمز از از شهر غزه نوشته است: در دوران نوجوانی در دهه 1980، ساخت مرکز فرهنگی رشاد الشواء با طراحی پیچیده در شهر غزه را که به نام یکی از بزرگترین شخصیت های مردمی غزه نامگذاری شده بود و تئاتر، سالن بزرگ، کتابخانه عمومی، چاپخانه و سالن فرهنگی آن را شاهد بودم.

این مرکز، گوهر شهر غزه بود اما حالا آن گوهر تلی از خاک و سنگ است که با بمباران اسراییل نابود شد .

به گفته وزارت بهداشت غزه، تهاجم رژیم صهیونیستی باعث شهادت بیش از 20000 نفر شده و حدود نیمی از ساختمان های غزه را تخریب یا آسیب رسانده است.

سراج می نویسد: اسراییلی ها چیز دیگری را نیز نابود کرده اند؛ ثروت های فرهنگی شهر غزه و نهادهای شهرداری، نمادهای نمادین آن، ساحل زیبای آن، کتابخانه ها و بایگانی های آن و هر رونق اقتصادی که داشت - همه اینها قلب من را شکست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ققنوس نماد غزه است؛ از خاکستر برمی خیزد و به حیات ادامه می دهد

ققنوس نماد غزه است؛ از خاکستر برمی خیزد و به حیات ادامه می دهد