مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 06:202024-01-11اقتصادي

واکسیناسیون رایگان دام علیه تب برفکی در گلستان آغاز شد


مدیرکل دامپزشکی گلستان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون رایگان دام علیه تب برفکی در استان خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 790 هزار راس دام سبک و 90 هزار راس دام سنگین در گلستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی کاووسی، در حاشیه بازدید از اکیپ های عملیاتی واکسیناسیون اظهارکرد: با توجه به افزایش بروز کانون های بیماری تب برفکی در کشور و ضرورت اعمال اقدامات متناسب با برنامه ابلاغی و پروتکل های سازمان دامپزشکی کشور، به منظور پیشگیری از رخداد بیماری در استان، مرحله دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام های سبک و سنگین واقع در مناطق روستایی و عشایری شهرستان آغاز شد.

 مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: این طرح، با استفاده از توان نیروی های فنی بخش دولتی همزمان با سراسر کشور از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز و پیش بینی می شود بالغ بر یک میلیون 300 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 130 هزار راس دام سنگین موجود در مناطق روستایی و عشایری تا پایان بهمن ماه به صورت 100 درصد رایگان مایه کوبی شوند.

وی عنوان کرد: عملیات واکسیناسیون در جمعیت واحدهای صنعتی استان صرفا با استفاده از واکسن تب برفکی بهادار که در حال حاضر به اندازه کافی در استان و در اختیار مراکز مایه کوبی و شرکت پخش استانی موجود بوده و توسط خود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون رایگان دام علیه تب برفکی در گلستان آغاز شد

واکسیناسیون رایگان دام علیه تب برفکی در گلستان آغاز شد