مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 08:502024-01-06اقتصادي

بناهای مسکونی فرسوده واقع در بافت تاریخی تسهیلات می گیرند


برای اولین بار در این دولت، برای مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی سرفصلی در شورای پول و اعتبار مصوب شد، لذا برای مرمت و مقاوم سازی هر بنای مسکونی واقع در بافت تاریخی تسهیلات بانکی معادل 80 درصد نوسازی پرداخت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت تاریخی اصفهان اظهار کرد: کشور به چندین منطقه تقسیم شده است و منطقه 2، اصفهان و چند استان اطراف آن را شامل می شود که معمولا به صورت مستمر جلساتی برگزار و تجارب خود را در حوزه بازآفرینی شهری به یکدیگر منتقل می کنند.

  وی با بیان اینکه استان اصفهان به نوعی بیشترین بافت تاریخی را در سطح کشور دارد، گفت: در بافت تاریخی، تمامی ارزش های معماری، شهرسازی و فرهنگی تجمیع شده و همه ما نگاه حفظ این میراث و ارزش ها را داریم لذا راهبرد برای مداخله در بافت تاریخی بابد کاملا متفاوت با سایر بافت ها باشد.

  آیینی ادامه داد: در بافت تاریخی از تخریب و نوسازی سخن نمی گوییم بلکه صحبت ما مرمت، مقاوم سازی، بهسازی و روانبخشی است و در واقع این اقدام حفاظتی و مرمتی باید به گونه ای باشد که باعث فرار سرمایه از این بافت ها نشود و به عبارتی آن را از چرخه حیات اقتصادی شهر خارج نکنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بناهای مسکونی فرسوده واقع در بافت تاریخی تسهیلات می گیرند

بناهای مسکونی فرسوده واقع در بافت تاریخی تسهیلات می گیرند