مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 08:502024-01-08سياسي

سندی از مخالفت اهالی شفت با کشف حجاب رضاخانی


در بخشی از کتاب تغییر لباس و کشف حجاب به روایت اسناد، آمده است که سه سید از اهالی شفت ضمن مخالفت لفظی با کشف حجاب، در مراسمات و جشن هایی که با همین هدف برگزار شده بود نیز شرکت نکرده اند.

- خبرگزاری فارس، رشت، حمیدرضا دنیادیده: یکی از مقاطع حساس تاریخ معاصر ایران، اقدامات ننگ آفرین رضاخان در جهت مسخ هویت ملی و مذهبی مردم ایران بوده است که برای دستیابی به چنین هدف شومی با هماهنگی ایادی بیگانه به ویژه انگلیس ابتدا در سال های 1304 به بعد دست به تغییر لباس مردان زد و 10 سال بعد یعنی سال 1314 پا را فراتر گذاشته و به اصطلاح نهضت زنان را که همان حرکتی در جهت حریم شکنی و وارد آوردن ضربات سنگین بر پیکره عفت عمومی بود، طرح ریزی و اجرا کرد.

  در صفحه 333 کتاب تغییر لباس و کشف حجاب به روایت اسناد سندی در پنجم فروردین 1315 منتشرشده که نشان می دهد اهالی شفت با کشف حجاب رضاخانی مخالفت کرده اند.

  در سند مزبور که مرکز بررسی اسناد تاریخی نیز آن را تایید کرده، آمده است که سه سید از اهالی شفت ضمن مخالفت لفظی با کشف حجاب، در مراسمات و جشن هایی که با همین هدف برگزار شده بود نیز شرکت نکرده اند.

  در کتاب تغییر لباس و کشف حجاب به روایت اسناد در این خصوص نوشته شده است: متصدی فرماندهی تیپ مستقل گیلان، راپرت عرض کرده بود (گزارش را به مرکز ارسال کرد).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندی از مخالفت اهالی شفت با کشف حجاب رضاخانی

سندی از مخالفت اهالی شفت با کشف حجاب رضاخانی