مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 11:452024-01-18اقتصادي

اقدامات مهم دولت برای سهولت پرداخت وام ازدواج


وام ازدواج هرچند کفاف هزینه های اولیه تشکیل زندگی مشترک را نمی دهد اما بسیاری از زوج های جوان با دریافت همین وام به سنت نبوی تأسی می کنند و نهاد کوچک خانواده خود را شکل می دهند.

- پرداخت وام ازدواج از سال های دور، ابزاری برای تشویق جوانان به ازدواج بود تا بتوانند با دریافت این وام قرض الحسنه بخشی از هزینه های تشکیل خانواده را تامین و تحمل بار اقتصادی تشکیل خانواده را سبک تر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، پرداخت این تسهیلات از اوایل دهه 90 در تبصره های قانون بودجه های سالیانه گنجانده شد تا به عنوان یک تکلیف قانونی بانکها را ملزم به پرداخت این تسهیلات کند؛ رقم وام ازدواج در بیش از یک دهه گذشته در بودجه سالیانه متناسب با افزایش نرخ تورم، روند افزایشی داشته است به طوری که مبلغ آن از 3 میلیون تومان در سال 94 اکنون به 180 میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

بر اساس آمار اعلام شده شبکه بانکی از 9 ماهه اول امسال 126 هزار و 295 میلیارد تومان به 618 هزار و 779 نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

در آخرین دستورالعمل قید شده در قوانین بودجه سنواتی، پرداخت تسهیلات یا وام ازدواج متناسب با گروه های سنی تعیین شده به 2 گروه پرداخت می شود و بر همین اساس برای دختران زیر 23 و پسران زیر 25 سال 220 میلیون تومان و برای گروه سنی بالاتر از این افراد 180 میلیون تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات مهم دولت برای سهولت پرداخت وام ازدواج

اقدامات مهم دولت برای سهولت پرداخت وام ازدواج