مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 20:402024-01-15سياسي

تاکید رییسی بر تسریع در اجرای توافقات ایران و هند


رییس جمهور بر ضرورت پیگیری و تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان ایران و هند، از جمله طرح توسعه بندر چابهار، بر لزوم جبران تاخیر صورت گرفته در اجرای تعهدات تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر امروز دوشنبه در دیدار سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند، بر ضرورت پیگیری و تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور از جمله طرح توسعه بندر چابهار، بر لزوم جبران تأخیر صورت گرفته در اجرای تعهدات تأکید کرد.

رییس جمهور در این دیدار همچنین با اشاره به روابط ریشه دار جمهوری اسلامی ایران و هند، تلاش برای تحقق اراده مسئولان عالی دو کشور در راستای توسعه و ارتقای سطح روابط در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری، حمل و نقل و انرژی را مورد تأکید قرار داد.

اهمیت نگاه مشترک دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم و جرائم سازمان یافته ، لزوم همکاری برای استقرار ثبات و امنیت در افغانستان ، تقویت تجارت فیمابین به ویژه از طریق ارزهای ملی و تأکید بر حفظ امنیت کشتیرانی در آب های بین المللی از دیگر محورهای سخنان رییس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه هند بود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را از مصادیق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف و تصریح کرد: ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییسی بر تسریع در اجرای توافقات ایران و هند

تاکید رییسی بر تسریع در اجرای توافقات ایران و هند