مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 10:152024-01-15پزشكي

چگونه حملات پانیک را پشت سر بگذاریم؟


متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که پیش آگهی پانیک در افراد مختلف متفاوت است، گفت: درمان اختلال پانیک در مبتلایان چنانچه هر چه سریع تر و به محض مشاهده اولین نشانه ها پیگیری شود، - اثربخش تر و موثرتر خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایلیایی با اشاره به این که اختلال وحشت زدگی یا پانیک یکی از انواع اختلالات اضطرابی است، اظهار کرد: پانیک به صورت حمله حاد و یا شدید اضطرابی و همراه با احساس مرگ ناگهانی بروز می کند.

وی افزود: از جمله مشخصه های اختلال وحشت زدگی یا پانیک حملات دوره ای و ترس شدیدی است که فراوانی بروز آنها می تواند از چند حمله در یک روز یا تعداد انگشت شماری در طول یکسال متفاوت باشد.

به گفته ایلیایی، پانیک ممکن است با سایر اختلالات اضطرابی همراه باشد.

پانیک معمولا همراه با ترس شدید بروز می کند وی با اشاره به این که به طور کلی اختلال پانیک یا حمله وحشت زدگی با حملات مکرر و غیر منتظره اتفاق می افتد، اضافه کرد: این حملات معمولا همراه با ترس شدید بروز می کند.

حملات پانیک به صورت ناگهانی بروز می کنند و در عرض چند دقیقه به اوج خود می رسد.

او با اشاره به این موضوع که حملات پانیک در هر حالتی ممکن است رخ دهد، تاکید کرد: این حملات تابع هیچ قانونی نیست و ممکن است در حال آرامش، خواب یا اضطراب به یکباره حملات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه حملات پانیک را پشت سر بگذاریم؟

چگونه حملات پانیک را پشت سر بگذاریم؟