مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:052024-01-08سياسي

زیر باران برویم


حقیقت این است که دل های ما را به مرور زنگار های گناه و خطا و نافرمانی از اوامر الهی فرا می گیرد و ما چاره ای نداریم جز اینکه این زنگار ها و کثافات را از دل و روح و روانمان پاک کنیم.

- فارس پلاس؛ تقی دژاکام در یادداشتی نوشت: گاهی شلوغی های زندگی اجتماعی و سیاست زدگی ها و حزب بازی ها و فعالیت های معیشتی و کار و حساب وکتاب، ما را از یک امر مهم غافل می کند و آن تزکیه و خودسازی و رسیدگی به حال و روز شخصی و درونی خودمان است.

گاهی واقعاً غافل نیستیم و حتی اهمیت آن را هم می دانیم، اما مرتب امروز و فردا می کنیم و به آینده و شنبه موعود حواله می دهیم.

شاید به این دلیل که فکر می کنیم پاکسازی روح و جسم، چیزی و مرحله ای جدای از همین زندگی روزمره و تلاش های معیشتی است، در حالی که این خودسازی باید همزمان با فعالیت و در بطن کار و معیشت باشد و بدون توجه به معنویات و اخلاق و پاکیزگی درون، نباید به کاری دست زد یا آن را ادامه داد.

خداوند در قرآن هرجا از رسالت ها و وظایف انبیا سخن گفته، اول بر تزکیه تأکید کرده و بعد از تعلیم کتاب و حکمت نام برده است: و یزکیهم و یعلمُهُم الکتابَ و الحکمَه .

حقیقت این است که دل های ما را به مرور زنگار های گناه و خطا و نافرمانی از اوامر الهی فرا می گیرد و ما چاره ای نداریم جز اینکه این زنگار ها و کثافات را از دل و روح و روانمان پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیر باران برویم

زیر باران برویم