مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 14:502024-01-10پزشكي

ایرانی ها 500 نوع نان می خورند!/ مصرف سرانه نان 170 کیلوگرم


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:طبق مطالعاتی که به کمک کارشناسان تغذیه انجام شده، بیش از 500 نوع نان مختلف در کشور وجود دارد.

- ایرانی ها 500 نوع نان می خورند!/ مصرف سرانه نان 170 کیلوگرم رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:طبق مطالعاتی که به کمک کارشناسان تغذیه انجام شده، بیش از 500 نوع نان مختلف در کشور وجود دارد.

علیرضا زالی در سومین نشست کمیته نان کامل که با حضور نمایندگان سازمان های مرتبط   برگزار شد، نان کامل را یکی از انواع نان سالم برشمرد و بر ضرورت حرکت به سمت افزایش کیفیت نان موجود تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وی با بیان اینکه تا اجرایی شدن نان کامل می توان از روش هایی نظیر از نان غنی شده به عنوان الگوی تسکینی برای نان سالم استفاده کنیم، افزود: علاوه بر تلاش برای تهیه و گسترش استفاده از نان کامل در جامعه باید به بررسی آسیب شناسانه موضوع کیفیت عرصه نان سالم  و علل دورریز و هدر رفت نان توجه کنیم.

رییس دانشگاه نان را از مباحث مهم و راهبردی در شورای عالی امنیت غذایی کشور برشمرد و با اشاره به تشکیل سه کمیته دراین خصوص در ذیل شورای مذکور بر لزوم همگرایی و هم افزایی دستگاههای مختلف در این حوزه تاکید کرد.

زالی با تاکید بر اهمیت کیفیت نان سالم گفت: نان سالم می تواند از بسیاری از بیماریها نظیر دیابت، کم خونی، سرطان جلوگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها 500 نوع نان می خورند!/ مصرف سرانه نان 170 کیلوگرم

ایرانی ها 500 نوع نان می خورند!/ مصرف سرانه نان 170 کیلوگرم