مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 14:302024-01-20پزشكي

ایمنی کودکان ایرانی به واسطه نیم قرن تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی


رییس بخش تولید واکسن های ویروسی پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، گفت: از سال 1352 تا امروز بیش از پنج دهه است که سالانه متناسب با نیاز وزارت بهداشت، - ایسنا/البرز رییس بخش تولید واکسن های ویروسی پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، گفت: از سال 1352 تا امروز بیش از پنج دهه است که سالانه متناسب با نیاز وزارت بهداشت، واکسن فلج اطفال موسسه رازی با هدف ریشه کنی بیماری، به کودکان این سرزمین خورانده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اشرف محمدی در خصوص تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی، اظهار کرد: تاریخچه بیماری های عفونی قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد اما تاریخچه پیشگیری از بیماری ها و ریشه کنی، بیش از 50 سال عمر ندارد و آن نیز به همت بسیاری از بزرگانی به دست آمد که عمر خود را در این راه گذاشتند.

دانشمندان بزرگی همچون زنده یاد پروفسور میرشمسی که در ایران، ساخت بسیاری از واکسن های پزشکی از جمله فلج اطفال به دست توانای ایشان و تیم اش رقم خورد.

دکتر محمدی افزود: در موسسه رازی، تولید واکسن فلج اطفال مدیون بستر تکنولوژی تولید واکسن سرخک، به عنوان نخستین واکسن ویروسی ساخته شده در این موسسه است که با استفاده از همین واکسن، بیماری سرخک در کشور کنترل و حذف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی کودکان ایرانی به واسطه نیم قرن تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی

ایمنی کودکان ایرانی به واسطه نیم قرن تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی