مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 10:252024-01-09اقتصادي

هزینه 18/5 میلیارد دلاری برای بیمار کردن مردم!


سالانه 50 میلیون لیتر بنزین اضافی در کشور از سوی خودروها مصرف می شود که صادرات آن ضمن ایجاد منابع ارزی قابل توجه برای کشور از آلوده شدن هوای کلانشهرها و افزایش بیماری های ناشی از آن جلوگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصرف بنزین در کشور به رقم نگران کننده 115 میلیون لیتر در روز رسیده که تا 125 میلیون لیتر در ایام پیک مصرف نیز افزایش می یابد.

این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش در مصرف را نشان می دهد.

تعداد خودروهای شخصی و موتورسیکلت فعال در کشور حدود 25 تا 26 میلیون دستگاه است که روزانه و به طور متوسط 25 میلیون لیتر بیش از حد میانگین جهانی مصرف می کنند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که سالانه حدودا 2 میلیون خودرو به تعداد خودروهای فعال در کشور اضافه می شود و این یعنی اضافه شدن 5 تا 6 میلیون لیتر به مصرف روزانه بنزین.

در واقع یکی از مهمترین دلایل بالا بودن مصرف بنزین در کشور، کیفیت پایین خودروهای داخلی است.

نورنیوز نوشت، علاوه بر این به دلیل فرسودگی ناوگان حمل نقل عمومی و مصرف بالای سوخت در این شبکه، بخش زیادی از سوخت تولیدی در پالایشگاه های کشور نیز در شبکه حمل و نقل عمومی زائل می شود.

بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده های نفتی کشور بررسی تراکنش کارت های سوخت نشان می دهد که مصرف سوخت خودروهای جدیدی نیز که در داخل کشور تولید می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 18/5 میلیارد دلاری برای بیمار کردن مردم!

هزینه 18/5 میلیارد دلاری برای بیمار کردن مردم!