مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 08:152024-01-02اقتصادي

آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی در بیجار


مدیر شبکه دامپزشکی بیجار از آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت.

- هادی اسکندری در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار داشت: اجرای واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین و با پوشش گسترده جمعیت دامی در تمامی روستاهای شهرستان از 9 دی ماه جاری آغاز شدل و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

  اسکندری افزود: بیماری تب برفکی یکی  از بیماری های ویروسی مسری است که در صورت شیوع می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای اپیدمیولوژیک وارد نماید.

  وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی بیجار به منظور اتخاذ تدابیر کنترلی و پیشگیرانه فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی را با اولویت واکسیناسیون در مناطق پرخطر، روستاهایی با جمعیت دامی بالا و دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی اجرا می کند که بر همین اساس جمعیت دامی شهرستان به نحو مطلوب پوشش داده می شود.

  اسکندری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری و در راستای مهار بیماری تب برفکی فاز اول واکسیناسیون تب برفکی به صورت کاملا رایگان اجرا و بیش از چهار هزار و 894 نوبت راس دام سنگین و 225 هزار و 405 نوبت راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی در بیجار

آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی در بیجار