مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 10:252024-01-03بين الملل

شیوع نوع جدید تب برفکی در عراق و ترکیه/ایران در آماده باش


مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به شیوع نوع جدیدی از بیماری تب برفکی در کشورهای عراق و ترکیه از آماده باش ایران برای مقابله با این بیماری خبر داد.

- ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به شیوع نوع جدیدی از بیماری تب برفکی در کشورهای عراق و ترکیه از آماده باش ایران برای مقابله با این بیماری خبر داد.

دکتر علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه 13 دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل دامپزشکی البرز برگزار شد، گفت: دامپزشکی البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این استان بسیار فعال است.

رفیعی پور افزود: این استان به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد 14 استان کشور دارای ترددهای زیادی است و محموله های دامی زیادی از اینجا عبور می کند به همین دلیل لازم است همکاران ما در حوزه دامپزشکی چند برابر سایر استان ها تلاش کنند تا شرایط بهداشتی دامی را حفظ و به سلامت و اقتصاد استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در اپیدمی های سال های گذشته در حوزه دام و طیور البرز تلاش های زیادی داشت و این بیماری ها کنترل شد، افزود: با نظارت های صورت گرفته طی دو سال گذشته گزارشی از بیماری تب برفکی نداشتیم ولی نوع جدیدی از این بیماری در کشورهای عراق و ترکیه شیوع پیدا کرده که اگر وارد کشور شود می تواند مخاطرات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع نوع جدید تب برفکی در عراق و ترکیه/ایران در آماده باش

شیوع نوع جدید تب برفکی در عراق و ترکیه/ایران در آماده باش