مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 14:402024-01-17پزشكي

سویه B آنفلانزای فصلی در قم روند افزایشی دارد


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تشریح کرد: سویه A آنفولانزای فصلی در قم درحال کاهش و نزول است اما سویه B کمی افزایشی بوده که امیدواریم با رعایت مردم این سویه نیز هرچه سریع تر کاهش پیدا کند.

- مهدی مصری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به افزایش بیماری های آنفولانزا و عفونی در استان، بیان کرد: این روزها شاهد شیوع بیماری های عفونی هستیم که طبق سنوات گذشته در ایام پاییز و زمستان شیوع پیدا می کنند.

وی ادامه داد: معمولا در فصل پاییز و زمستان باتوجه به کاهش دما شاهد شیوع بیماری های عفونی که شباهت بسیاری با سرماخوردگی دارند هستیم، مردم نباید نگران باشند، اما نیاز است که دستورات بهداشتی را رعایت کرده و اگر علائم بیماری دارند در تجمع ها شرکت نکنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: این بیماری ها همچون بیماری های عفونی سال های گذشته هستند و با مصرف داروهایی که از سوی پزشک تجویز می شود بعد از گذشت دوران نقاهت رفع خواهند شد و خطری مردم را تهدید نمی کند.

مصری خاطرنشان کرد: از مردم عزیز قم خواهشمندیم برای در امان ماندن از این بیماری ها استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی گرفته و به توصیه های پزشکی توجه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویه B آنفلانزای فصلی در قم روند افزایشی دارد

سویه B آنفلانزای فصلی در قم روند افزایشی دارد