مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 10:202023-12-27اقتصادي

شفافیت جریان مالی مشاغل خاص و طلافروشان در فاز جدید سامانه مودیان


میزان سرانه مالیاتی پرداختی کمتر از 11 میلیون تومان در سال جاری توسط طلافروشان که جزو مشاغل پردرآمد هستند، نشان می دهد که نبود شفافیت مالی منجر به فرار مالیاتی شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مالیات یکی از اصلی ترین منابع درآمدی دولت ها است و تأثیر اساسی بر افزایش رفاه عمومی و بهبود اداره کشور دارد.

به گفته کارشناسان، نظام مالیات ستانی در ایران مبتلا به مشکلات ساختاری و اساسی است که زمینه فرار مالیاتی را برای برخی مشاغل خاص و پردرآمد مهیا کرده است.

در همین ارتباط، طی سال های اخیر تلاش هایی در کشور صورت گرفته است تا به مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته، نظام مالیاتی فعلی به سمت اصلاح و عدالت پیش برود.

تلاش ها در این راستا بوده است که از طریق سامانه های متصل مالیاتی امکان ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور فراهم شود و از طرف دیگر با افزایش کارآمدی نظام مالیاتی به افزایش درآمدهای مالیاتی دست یابیم و در نهایت کسری بودجه را به حداقل برسانیم.

همه این عوامل نیازمند ایجاد سازوکار واحدی برای تشخیص درآمد افراد و دریافت مالیات حقه از مودیان است؛ به نظر می رسد قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که در راستای حل و فصل مشکلات نظام مالیاتی کشور در مجلس یازدهم به تصویب رسید، می تواند کمک کننده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت جریان مالی مشاغل خاص و طلافروشان در فاز جدید سامانه مودیان

شفافیت جریان مالی مشاغل خاص و طلافروشان در فاز جدید سامانه مودیان