مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:152023-12-26سياسي

جواد ظریف نگران کدام «خبرنگاران» است؟


ظریف در حالی درباره پرخطر بودن شغل روزنامه نگاری در ایران صحبت کرده است که اشاره نکرده دقیقا منظور وی از پرخطر بودن که یک واژه نامتعارف است، چیست؟ -   اگرچه ظریف این مساله را بر زبان آورده و از کنار آن عبور کرده است اما سئوال اینجاست که مشاغل پرخطر چه شغل هایی محسوب می شوند و در اصل تعریف مشاغل پرخطر چیست؟ در ابتدا باید گفت که اصطلاحی به عنوان مشاغل پرخطر به طور رسمی نداریم و عبارت صحیح و قانونی آن مشاغل سخت و زیان آور است.

بر طبق تعریف قانون، تعریف مشاغل زیان آور و سخت چنین است که: کارهای سخت و زیان آور کارهایی هستند که در آن ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال، افراد با تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی خود روبه رو می شوند.

در نتیجه، افراد با مشکلات و بیماری های مختلفی مواجه خواهند شد.

در برخی مواقع و با به کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی، می توان صفت سخت و زیان آور را از برخی مشاغل حذف نمود یا میزان آن را کاهش داد.

در قانون دو دسته از مشاغل جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند.

دسته ای از مشاغل ماهیتا سخت و زیان آور قلمداد می شوند و دسته ای دیگر ماهیتا ممکن است سخت و زیان آور نباشند، اما در محیط کار استانداردهای لازم رعایت نشده و در نتیجه عوارضی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جواد ظریف نگران کدام «خبرنگاران» است؟

جواد ظریف نگران کدام «خبرنگاران» است؟