مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 15:252024-01-10سياسي

آیات فراموش شده قرآن در استراتژی های نظامی ما


در قرآن کریم، یک استراتژی صریح نظامی وجود دارد بنام «مقابله به مثل».

قرآن میفرماید: فَمَنِ اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ (بقره 194) هر کس به شما تعرض کرد، - در قرآن کریم، یک استراتژی صریح نظامی وجود دارد بنام مقابله به مثل .

قرآن میفرماید: فَمَنِ اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ (بقره 194) هر کس به شما تعرض کرد، درست همانند او به او تعرض کنید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشتی با عنوان آیات فراموش شده قرآن در استراتژی های نظامی ما در این باره می خوانیم: جبهه مقاومت در سایه اسلام و جمهوری اسلامی، تاکنون موفقیت های بزرگی کسب کرده است.

45 سال پیش، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اعراب در جنگ 1948، جنگ 1967 و جنگ 1973 شکست های بزرگی از اسراییل خورده و مصر به عنوان سپهسالار کشورهای عربی در مقابل اسراییل، در کمپ دیوید به پای سازش با اسراییل به خفت و خواری افتاده بود.

لبنان با حیله های اسراییلی درگیر جنگ خانمان برانداز داخلی بین مارونی ها و شیعه و سنی شده بود و تا بیروت، عروس خاورمیانه زیر چکمه های سربازان صهیونیست لهیده شده بود.

تنها سلاح فلسطینیان، قلوه سنگ بود و مهمترین جنبش جنگنده فلسطینی (جنبش فتح) به این نتیجه رسیده بود که اسراییل شکست ناپذیر است، مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیات فراموش شده قرآن در استراتژی های نظامی ما

آیات فراموش شده قرآن در استراتژی های نظامی ما