مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 10:102024-01-10سياسي

«امیرکبیر» با تأسیس دارالفنون از فرار مغزها در زمانه خود جلوگیری کرد


یک پژوهشگر تاریخ معاصر دلیل اصلی تأسیس دارالفنون را خارج نشدن سرمایه انسانی از داخل کشور دانست و گفت: امیرکبیر برای حفظ دانشجویان در داخل کشور و جذب نشدن آن ها به کشورهای دیگر از اتریش و کشورهایی غیر از انگلیس اساتید برجسته ای را وارد ایران کرد و دارالفنون را تشکیل داد.

- امیرکبیر با تأسیس دارالفنون از فرار مغزها در زمانه خود جلوگیری کرد ایسنا/قزوین یک پژوهشگر تاریخ معاصر دلیل اصلی تأسیس دارالفنون را خارج نشدن سرمایه انسانی از داخل کشور دانست و گفت: امیرکبیر برای حفظ دانشجویان در داخل کشور و جذب نشدن آن ها به کشورهای دیگر از اتریش و کشورهایی غیر از انگلیس اساتید برجسته ای را وارد ایران کرد و دارالفنون را تشکیل داد.

قاسم تبریزی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت 20 دی ماه سالروز شهادت امیرکبیر اظهار کرد: امیرکبیر یکی از چهره های برجسته و نادر در عرصه سیاست بود و با استعداد و نبوغی که داشت زیر نظر قائم مقام رشد علمی و فکری پیدا کرد.

وی سه مشکل اساسی کشور در دوران امیرکبیر را دخالت های روسیه تزار، نفوذ انگلستان و مصرف کننده بودن و وابستگی دولت مردان و دربار عنوان کرد و گفت: امیرکبیر هم در برابر نفوذ از خارج و هم شایسته نبودن درباریان در داخل ایستادگی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«امیرکبیر» با تأسیس دارالفنون از فرار مغزها در زمانه خود جلوگیری کرد

«امیرکبیر» با تأسیس دارالفنون از فرار مغزها در زمانه خود جلوگیری کرد