مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:552024-01-14اقتصادي

چگونه متوجه شویم که ممنوع المعامله هستیم یا نه؟


تا پیش از این امکان استعلام ممنوع المعامله بودن افراد تنها از طریق مراجعه حضوری به دفاتر ثبت اسناد کشور، معاونت قضایی دادستانی کل کشور یا ادارات ثبت اسناد و املاک بادستور قضایی امکان پذیر بود، - راه اندازی خدمت اعتبار معاملاتی اشخاص در مرکز ملی تبادل اطلاعات در سکو های بخش خصوصی موانع معاملاتی متعاملین را اطلاع می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، اطلاع از وضعیت ممنوع المعامله بودن یا نبودن طرف مقابل در مراودات اقتصادی همواره اهمیت بسیاری دارد.

چه بسیار معاملاتی که به دلیل جهل افراد به وضعیت طرف مقابل در هنگام معامله سبب معضلات و آثار و پیامد های حقوقی پس از آن نیز شده است.

اما چگونه این موضوع قابلیت انجام دارد؟ برای یک معامله اهلیت طرفین شرط اساسی صحت قرارداد محسوب می شود و بدون آن قرارداد منعقده از اعتبار ساقط خواهد شد از این رو افراد همواره به دنبال راهی هستند تا بتوانند نسبت به این موضوع اطلاعاتی کسب کرده و خود را از اثرات نامطلوب معاملات دور کنند.

تا پیش از این امکان استعلام ممنوع المعامله بودن افراد تنها از طریق مراجعه حضوری به دفاتر ثبت اسناد کشور، معاونت قضایی دادستانی کل کشور یا ادارات ثبت اسناد و املاک بادستور قضایی امکان پذیر بود، اما اکنون به همت معاونت آمار و فناوری قوه قضاییه این امکان فراهم شده است تا طرفین معام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه متوجه شویم که ممنوع المعامله هستیم یا نه؟

چگونه متوجه شویم که ممنوع المعامله هستیم یا نه؟