مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 23:052024-01-16بين الملل

ریاض امتیازات بیشتری از تل آویو می خواهد


«چند روز پیش از حمله هفت اکتبر جنبش حماس، عربستان سعودی گفته بود که به عادی سازی روابط دیپلماتیک با اسراییل نزدیک تر می شود.

به رغم جنگ سه ماهه غزه، - چند روز پیش از حمله هفت اکتبر جنبش حماس، عربستان سعودی گفته بود که به عادی سازی روابط دیپلماتیک با اسراییل نزدیک تر می شود.

به رغم جنگ سه ماهه غزه، ریاض همچنان چراغ سبزی نسبت به عادی سازی روابط نشان می دهد اما شاید خواستار امتیازات بیشتری از سوی اسراییل و آمریکا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر اخیرش به منطقه گفت، گفت وگوهای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی ادامه می یابد و سود مشخصی در منطقه به همراه دارد .

خالد بن بندر سفیر عربستان در انگلیس نیز اخیرا در مصاحبه با بی بی سی عنوان کرد: قطعا منافعی در عادی سازی روابط وجود دارد.

اما تحلیلگران سیاسی در گفت وگو با تلویزیون سی ان ان معتقدند بها و قیمتی که عربستان سعودی در ازای عادی سازی دریافت خواهد کرد، بالاتر از دوران قبل جنگ غزه خواهد بود و در عین حال ریاض شاید خواستار امتیازات بیشتری از ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی شود.

علی شهابی تحلیلگر و نویسنده سعودی به سی ان ان گفت: دولت سعودی همچنان پذیرای عادی سازی روابط است؛ البته به شرط آنکه اسراییل اقدامات ملموسی را در راستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاض امتیازات بیشتری از تل آویو می خواهد

ریاض امتیازات بیشتری از تل آویو می خواهد