مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:002023-12-25پزشكي

مشارکت بیش از 16 هزار نفر از جمعیت مه ولات در پویش ملی سلامت


سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: از آغاز طرح پویش ملی دیابت و فشارخون بالا، 42 درصد از جمعیت بالای 18 سال شهرستان در آن مشارکت داشته اند.

-  جواد جوانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا در شهرستان مه ولات که از 20 آبان آغاز شده، تعداد 16 هزار و 528 نفر مورد پایش قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه 39 هزار و 779 نفر جمعیت هدف بالای 18 سال در این شهرستان هستند خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح  155 نفر دارای فشار خون بالا تشخیص داده شده و 87 نفر مبتلا به دیابت بودند که  ضمن تشکیل پرونده برای آزمایش های تکمیلی به مرکزهای درمانی ارجاع شدند.

جوانی مهمترین عوارض بیماری دیابت را نارسایی کلیه، نارسایی قلبی ،مغزی و اختلالات چشمی و نابینایی، عوارض سیستم عصبی، پای دیابتی برشمرد و گفت: آموزش خودمراقبتی در برابر بیماری دیابت، کنترل وزن، تغذیه سالم، ورزش و فعالیت بدنی، مصرف منظم داروها، خودپایشی وخودمراقبتی، 6 اصل مهم در پیشگیری و کنترل بیماری دیابت می باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش آگاهی عموم  مردم در خصوص بیماری دیابت و فشارخون بالا، غربالگری، شناسایی، پیگیری،  مراقبت و درمان بیماران شناسایی شده در قالب پزشک خانواده و نظام ارجاع است گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت بیش از 16 هزار نفر از جمعیت مه ولات در پویش ملی سلامت

مشارکت بیش از 16 هزار نفر از جمعیت مه ولات در پویش ملی سلامت