مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 10:002023-12-25اقتصادي

روز تاریخی برق سبز؛ ساخت 95 نیروگاه تجدیدپذیر به صورت همزمان آغاز شد


صبح امروز دوشنبه با حضور رییس جمهور، برنامه توسعه 12 برابری ساخت نیروگاه تجدیدپذیر با هدف رفع ناترازی برق رونمایی شد.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: تعطیلی کارخانه ها و بیکارشدن کارگران در تابستان 1400 تنها به دلیل شرایط اقتصادی اتفاق نمی افتاد و قطع برق به بزرگترین مانع رشد اقتصاد ایران تبدیل شده بود.

در راستای رفع ناترازی برق، رییس جمهور صبح امروز از برنامه توسعه 11 هزار مگاواتی انرژی تجدیدپذیر رونمایی می کند، این میزان برق معادل 11 برابر تولید نیروگاه اتمی بوشهر است؛ همچنین، قرارداد ساخت 95 نیروگاه سبز معادل 4 برابر ظرفیت فعلی کشور توسط بخش خصوصی امضا خواهد شد و نیروگاه خورشیدی ساغند نیز برق خودر را به شبکه برق سراسری تزریق می کند.

  معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات ساتبا آرش امیدی با اشاره به قرارداد 4000 هزار مگاواتی بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر می گوید که بزرگترین قرارداد ساخت همزمان نیروگاه تجدیدپذیر غرب آسیا در ایران امضا می شود.

برنامه توسعه تجدیدپذیر در کنار ساخت 20 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با مدیریت وزارت نیرو و صنایع قرار است، ناترازی برق در کشور را تا پایان 1404 ریشه کن کند.

طی دوسال گذشته به گواهی اطلاعات توانیر برنامه مدیریت مصرف برق با هدف تامین حداکثر برق برای تولید سبب شده تا برای اولین بار در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز تاریخی برق سبز؛ ساخت 95 نیروگاه تجدیدپذیر به صورت همزمان آغاز شد

روز تاریخی برق سبز؛ ساخت 95 نیروگاه تجدیدپذیر به صورت همزمان آغاز شد