مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 08:502023-12-31اجتماعي

یخچال های طبیعی کشور آب می رود


صعودهای چندهزارنفره به کوهستان ها در فصل های نامناسب، بی توجهی به طبیعت و ناکارآمدی مدیریتی، یخچال های طبیعی ایران و مازندران را در یک قدمی نابودی قرار داده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بحث گرمایش اقلیمی و عدم مدیریت صحیح و درست منابع آبی، و زیست محیطی در کشورمان به یک معضل و چالش جدی برای حال و نسل آینده به شمار می آید.

یخچال طبیعی کوهستانی همان طور که از نام آن پیدا است به صورت طبیعی در دل کوه به دلیل شرایط آب و هوای متفاوت ساخته می شوند.

به زبان ساده تر برای تعریف یخچال طبیعی کوهستانی ، در مناطق کوهستانی بیشتر قطرات باران به دلیل سردی هوا در طی مسیر به برف تبدیل می شوند و در مناطق سرد سیر برف ها بر روی یکدیگر انباشته می شوند و یخچال های یخی را ایجاد می کنند.

یخچال های طبیعی در واقع از فشرده شدن برف و یخ بر روی یکدیگر حاصل می شوند و در برخی از کوهستان ها به دلیل اینکه همیشه درجه هوا زیر صفر درجه است برف ها سال ها پشت سر هم بر روی یکدیگر انباشته می شوند و یخچال طبیعی کوهستانی را به وجود می آوردند.

به طور کلی 7 درصد از خشکی های سطح زمین را برف پوشانده است و یخچال هایی که در سطح زمین هستند به چهار دسته یخچال های کوهپایه ای، یخ پهنه ها، یخچال های قاره ای و یخچال های دره ای تقسیم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخچال های طبیعی کشور آب می رود

یخچال های طبیعی کشور آب می رود