مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 16:502023-12-23بين الملل

تشدید دومینوی زیان های اقتصادی غرب با مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ


رسانه های غربی با تشریح دشواری راه های جایگزین کانال سوئز و تنگه باب المندب برای کشتیرانی بین المللی درباره نتایج تشکیل ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مداخله نظامی در دریای سرخ ابراز تردید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، تشکیل ائتلاف دریایی در دریای سرخ مغایر با حقوق بین الملل است و در حمایت از کشتیرانی نیست، بلکه آمریکا در پی نظامی کردن دریای سرخ به سود اسراییل است .

این بخشی از بیانیه جدید دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن است که ضمن اطمینان خاطر به کشتی های های عازم بنادر در سراسر جهان به غیر از اسراییل گفت که تا زمان شکسته نشدن محاصره غزه کشتی های عازم سرزمین های اشغالی در تیررس یمنی ها هستند.

پنتاگون گفته که بیش از 20 کشور برای آنچه  محافظت از کشتی های تجاری در برابر حملات یمنی ها در دریای سرخ خواند به ائتلاف دریایی جدیدی به رهبری آمریکا پیوسته اند.

اتحادیه  اروپا هم گفته که در این  ائتلاف نظامی مشارکت خواهد داشت.

  با این حال تاکید یمنی ها بر پایبندی به وظیفه اخلاقی و انسانی خود در محاصره دریایی رژیم اشغالگر در سایه تداوم محاصره غزه  از یک سو و مجبور شدن کشتی ها به دور شدن از دریای سرخ معلوم می کند تا زمانی که تجاوزر نظامی علیه غزه ادامه دارد، اقتصاد غرب هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید دومینوی زیان های اقتصادی غرب با مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ

تشدید دومینوی زیان های اقتصادی غرب با مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ