مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 09:102024-01-19اقتصادي

رفع ناترازی بنزین در گرو واردات خودرو کم مصرف و شکست انحصار خودروساز داخل


به گفته عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی باید در یک فرآیند تدریجی مرزها برای واردات خودروهای کم مصرف و با کیفیت باز شود تا خودروساز داخلی در بازاری رقابتی مجبور به رفع نواقص خود شود و با ارتقای کیفیت و کاهش مصرف سوخت، - گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: آمارها نشان می دهد که ما حساسیتی در خصوص میزان مصرف بنزین در کشور نداریم، به طور مثال، سازمان استاندارد کشور اعلام کرده است بالغ بر 60 درصد از 53 خودروی تولیدی و مونتاژی در کشور که مورد بررسی قرار گرفته اند، در گِرید G یعنی بدمصرف ترین ها قرار می گیرند.

از طرف دیگر، از واردات خودروهای پرمصرف نیز ابایی نداریم، این در حالی است که وضعیت ناترازی بنزین در کشورمان هر سال بدتر می شود.

طبق آمار وزارت نفت، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا اواخر شهریور معادل 116 میلیون لیتر در روز بود که این رقم در مقایسه با میانگین مصرف در مدت مشابه سال گذشته 13.

5 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

وزارت نفت با اجرای برخی راهکارها همچنان تراز بنزین را در حالت سربه سر نگه داشته است اما با روند کنونی مصرف و حجم تولید، طولی نخواهد کشید که ایران مجددا به واردکننده بنزین تبدیل شود؛ اگر شرایط فعلی ادامه یابد و برنامه جامعی برای رفع ناترازی بنزین در کشور نداشته باشیم، پیش بینی می شود کشور در سال 1412 روزانه حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع ناترازی بنزین در گرو واردات خودرو کم مصرف و شکست انحصار خودروساز داخل

رفع ناترازی بنزین در گرو واردات خودرو کم مصرف و شکست انحصار خودروساز داخل