مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 19:102024-01-07اقتصادي

سهم مشاغل و اصناف از کل مالیات وصولی 4 درصد است


رییس سازمان امور مالیاتی کشوراعلام کرد: سهم اصناف و مشاغل از 750 هزار میلیارد تومان کل مالیات مصوب سال جاری، فقط 30 هزار میلیارد تومان معادل 4 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس سیاستهای برنامه ششم و هفتم توسعه، کل هزینه جاری دولت باید از درآمد نفت جدا شده و از مالیات و عوارض تامین شود.

یکی از پرچالش ترین بخش ها از مودیان مالیاتی، فعالان اصناف به ویژه طلافروشان هستند، در حالی که سهم مالیات اصناف و مشاغل از کل درآمد مالیاتی معادل 4 درصد است.

  در این زمینه سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز در جمع اعضای شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل این سازمان، با بیان اینکه هم به جهت وصول منابع و هم به جهت الزامات در حوزه تحول نظام مالیاتی در برهه حساس و پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: وصول مالیات حقه و پیشگیری از بروز اختلال در محیط کسب و کار و تکریم مودیان دو راهبردی است که همزمان در سازمان امور مالیاتی دنبال می کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را یکی از قوانین مترقی کشور برای اجرای شفافیت در اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: اجرای کامل این قانون حکمرانی اقتصادی کشور را متحول خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مشاغل و اصناف از کل مالیات وصولی 4 درصد است

سهم مشاغل و اصناف از کل مالیات وصولی 4 درصد است