مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 15:002023-12-27اقتصادي

افزایش استحکام لرزه ای ساختمان ها با نانوبتن سبک ایران ساخت


متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به ابداع نانو بتن فوق سبک سازه ای شده اند که ضمن کاهش سیمان مصرفی در فرایند تولید بتن موجب افزایش مقاومت و استحکام لرزه ای سازه ها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شرکت دانش بنیان با اتکا به نوآوری و تلاش نیروهای انسانی نخبه خود توانسته است نانوبتن فوق سبک سازه ای را ابداع کند و به ثبت برساند.

این شرکت طی سال های متمادی تجربه تولید نانو بتن در حال حاضر علاوه بر تولید انحصاری بتن سبک سازه ای در کشور، با تکیه بر توانمندی واحد تحقیق و توسعه خود، به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه تکنولوژی بتن، انواع بتن های خاص مورد نیاز طراحان و پروژه ها را با ویژگی های سفارشی در زمینه مقاومت، کارآیی، رنگ و کیفیت ظاهری ارائه می کند.

سالانه حدود 80 میلیون متر مکعب بتن در کشور تولید می شود که بخش عظیمی از آن فاقد کیفیت مطلوب بوده و یا برای رسیدن به مقاومت مورد نظر، به میزانی سیمان در بتن افزوده می شود.

به طوری که سرانه مصرف سیمان در کشور به طور میانگین 1.

5 برابر سرانه مصرف جهانی و حدود پنج برابر سرانه مصرف در کشورهای پیشرفته است و از آن جایی که تولید سیمان به دلیل مصرف بالای سوخت های فسیلی و تولید ریزگردها جزء آلاینده ترین صنایع در جهان است، منجر به آلودگی بیشتر محیط زیست می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش استحکام لرزه ای ساختمان ها با نانوبتن سبک ایران ساخت

افزایش استحکام لرزه ای ساختمان ها با نانوبتن سبک ایران ساخت