مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 11:502023-12-24اقتصادي

کاهش 31 درصدی بارش های پاییزی در استان اردبیل


مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش 31 درصدی بارندگی در سطح استان خبر داد و گفت: بارش ها برای فصل زمستان در خوشبینانه ترین حالت نرمال خواهد بود.

- مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در مهرماه سال 1402 متوسط بارش استان نسبت به بلندمدت با افزایش قابل توجهی همراه بود، اما در ماه های آبان و آذر بارش های مورد انتظار رخ نداد و علی رغم رشد 33 درصدی بارش ها نسبت به پاییز سال 1401، در نهایت پاییز 1402 با 31 درصد کاهش بارش برای استان و 44 درصد کاهش برای کل کشور نسبت به بلندمدت پایان یافت.

وی با بیان اینکه متوسط بارش استان اردبیل در پاییز سال جاری برابر با 59 میلی متر بوده است، افزود: این رقم نسبت به میانگین پاییز سال های گذشته که در حدود 86 میلی متر است، کاهش 27 میلی متری یا 31 درصدی را نشان می دهد.

کوهی عنوان کرد: بین شهرستان­ های استان اردبیل نیز شهرستان نیر با 63 درصد کاهش بیش ترین افت بارش را در بین شهرستان­ های استان داشته و شهرستان های کوثر و نمین با 53 درصد و اردبیل با 43 درصد کاهش، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند که البته شدت کاهش بارش در شهرستان های شمالی استان کمتر بوده و کم ترین میزان کاهش در شهرستان بیله سوار با 8 درصد به وقوع پیوسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 31 درصدی بارش های پاییزی در استان اردبیل

کاهش 31 درصدی بارش های پاییزی در استان اردبیل