مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 13:062024-01-15بين الملل

دیدار سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان با معاون نخست وزیر قرقیزستان


سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان در «بیشکک» با معاون نخست وزیر قرقیزستان دیدار و گسترش همکاری های متقابل را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، غلامحسین یادگاری سفیر ایران، دو دیون سفیر چین، احمد صدیق دوغان سفیر ترکیه و حسن علی زیگ سفیر پاکستان در بیشکک با باکیت توروبایف معاون نخست وزیر قرقیزستان دیدار و گسترش همکاری های متقابل را بررسی کردند.

هدف از این دیدارهای دوجانبه بررسی دستورکار اقتصادی با تاکید بر تشدید و گسترش بیش از پیش همکاری های تجاری و اقتصادی، جذب سرمایه گذاری در اقتصاد قرقیزستان و افزایش مبادلات تجاری با این کشورها بود.

توروبایف با سفرای کشورهای مذکور، ایجاد بنیادهای توسعه سرمایه گذاری مشترک، تشکیل مراکز تجاری و لجستیکی، همکاری های حمل ونقل و ترانزیت محموله ها، اجرای توافقات بر اساس نتایج نشست های کمیسیون های بین دولتی دوجانبه و همچنین توسعه پایه قراردادی- حقوقی در زمینه های یادشده را بررسی کرد.

طرفین برای پیشبرد این مسائل در مورد برگزاری مراسم ها از جمله تبادل سفرها در سطح روسای وزارتخانه ها و ادارات اقتصادی ذیربط به توافق رسیدند.

طرفین در پایان این دیدار، بر آمادگی خود برای تشدید و تحکیم همکاری ها در سطح بین دولتی از طریق وزارتخانه ها و تعامل بین محافل تجاری این کشورها تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان با معاون نخست وزیر قرقیزستان

دیدار سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان با معاون نخست وزیر قرقیزستان