مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 22:472023-12-30فرهنگي

رونمایی از یک روایت مادرانه از شاهنامه در مشهد


نویسنده کتاب «شاهنامه به روایت سپیده» گفت: این مجموعه دو جلدی روایت مادرانه ای از شاهنامه است که با استناد به شاهنامه های معتبر و مستند به نثری خواندنی تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مراسم رونمایی از کتاب شاهنامه به نثر امروزی با عنوان شاهنامه به روایت سپیده با حضور اساتید برجسته فردوسی پژوه ظهر امروز در محل قطب علمی فردوسی شناسی در دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی با همکاری مؤسسهٔ فرهنگی خردسرای فردوسی برگزار شد.

  در این مراسم مدیر قطب علمی فردوسی شناسی و ادبیات خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: فردوسی روایت های خشن و زمخت گذشته را که به زبان های پهلوی، عربی و حتی فارسی دری بود را متناسب با دوران خود را به نثری لطیف، نرم و روایت گونه تبدیل کرد تا بزرگ و کوچک از خواندن آن لذت ببرند.

محمد جعفر یاحقی عنوان کرد: فردوسی از نسل های گذشتگان خود روایت هایی را به دست آورد و کاری کرد که روایت های کهن فارسی زنده بماند.

  وی افزود: بعد از به وجود آمدن شاهنامه تلاش های بسیاری برای روایی کردن داستان های آن اتفاق افتاد تا این میراث به نسل های بعد منتقل شود و این کاری است که امروز باید بدون تردید انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از یک روایت مادرانه از شاهنامه در مشهد

رونمایی از یک روایت مادرانه از شاهنامه در مشهد