مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 09:402023-12-28اقتصادي

اختصاص یارانه بنزین به کدملی یا خودرو


ناترازی سوخت محصول عرضه و تقاضا نابرابر است و اکنون عرضه و تقاضا نمی تواند پا به پای تولید حرکت کند و باید سهمیه بنزین به کد ملی داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ قیمت و نحوه تخصیص بنزین با حضور دو کارشناس اقتصادی امروز (چهارشنبه، 6 دی ماه) در میز اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.

 سوال: علت این ناترازی که اینجا دیدیم چیست و فکر می کنید چه سیاستی باید تاکنون اتخاذ می شد که می توانست این ناترازی را جبران کند، ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است؟ ملکی: ناترازی سوخت محصول دو کلان روند در سمت عرضه و تقاضا است.

موقعی که نتواند سمت عرضه به اندازه سمت تقاضا رشد کند این دو تا فاصله می گیرند و طبیعتاً نیاز به اندازه ای که وجود دارد در جامعه پاسخ داده نمی شود و نتیجه اش می شود نوعی کمبود، نوعی صف، مردم در دسترسی به یک کالا یا خدمت باید در صف بایستند، باید صبر کنند، باید سهمیه بندی کرد، به هر صورت یک محدودیتی این وسط بوجود می آید.

روند ها را هم که می بینید در گزارش شما بود که ما در بازه های مختلفی دچار ناترازی شدیم اکنون هم به نظر می آید که توزیع بنزین حداقل امسال شدیم چنانکه در سال اول دولت فعلی هم این پیش بینی می شد و این روند ها را شما می دیدید مشخص بود که عرضه و تولید بنزین در کشور نمی تواند با همان روندی که دارد مصرف افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص یارانه بنزین به کدملی یا خودرو

اختصاص یارانه بنزین به کدملی یا خودرو