مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 18:152024-01-12سياسي

اعمال شب و روز اول ماه رجب


امشب جمعه 22 دی ماه 1402 برابر است با شب اول ماه رجب المرجب سال 1445 هجری قمری که برای این شب عزیز اعمالی سفارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس فردا شنبه 23 دی ماه 1402 برابر است با شب اول ماه رجب المرجب سال 1445 هجری قمری که برای آن اعمالی سفارش شده است.

ماه رجب یکی از ماه های حرام است که میلاد امام علی (ع) و مبعث پیامبر (ص) در آن واقع شده است و عبادت و شب زنده داری در شب اول این ماه بسیار مورد تأکید است.

پیامبر اکرم (ص) در اهمیت ماه رجب می فرماید: در آسمان هفتم فرشته ای با نام داعی وجود دارد که در هر شب این ماه تا صبح می گوید: خوشا بحال تسبیح کنندگان خدا، خوشا بحال فرمانبرداران خدا.

خدای متعال می فرماید: همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند، فرمانبردار کسی هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشایش هستم.

ماه ماه من بنده بنده من و رحمت رحمت من است.

هر کسی در این ماه من را بخواند او را اجابت می کنم و هر کس از من بخواهد به او می دهم و هر کس از من هدایت بخواهد او را هدایت می کنم.

این ماه را رشته ای بین خود و بندگانم قرار دادم که هر کس آن را بگیرد به من می رسد.

اعمال روز اول ماه رجب روزه: روایت شده که حضرت نوح(ع) در این روز به کشتی سوار شد و به کسانی که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال شب و روز اول ماه رجب

اعمال شب و روز اول ماه رجب