مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 09:052023-12-30سياسي

چرا گروهک کومله ملامصطفی مردوخی را شهید کرد؟


کومله ملامصطفی مردوخی را دستگیر و بعد از شکنجه های فراوان او را سوزانده و جسد سوخته این روحانی اهل سنت را نزدیک پل سنته در مسیر سقز به دیواندره رها کرده بودند.

- خبرگزاری فارس استان کردستان؛ تاریخ کردستان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب های زیادی داشته است خصوصا در ایامی که گروهک های ضدانقلاب با نام دفاع از کردستان در حق مردم این استان ظلم های زیادی را روا داشتند.

شهادت فرشته باخویشی جلو چشم فرزندانش، آتش زدن ملاحیدر فهیم روحانی سرشناس اهل سنت در میان کتاب هایش، زنده به گور کردن ناهیده فاتحی کرجو در یکی از روستاهای سنندج و هزاران مورد دیگر از جمله جنایات گروهک های ضدانقلاب کومله و دموکرات در کردستان است که هیچگاه از ذهن این مردم پاک نمی شود.

  ملامصطفی مردوخی 25 فروردین ماه 1335 در روستای دزلی از توابع شهرستان سروآباد دیده به جهان گشود، پدرش ملاعبدالکریم مردوخی از روحانیون سرشناس کردستان بود و عمرش را وقف ترویج دین اسلام و خدمت به مردم کرد.

مصطفی تا 10 سالگی نزد پدرش به آموختن قرآن و تعلیمات دینی پرداخت و برای یادگیری صرف، نحو، منطق و تکمیل تحصیلات دینی به شهرهای مریوان، سقز، بانه و مهاباد سفر کرد و مقدمات فقه را نزد ملاشفیع آموخت و گواهی افتاء و تدریس در مذهب امام شافعی را دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گروهک کومله ملامصطفی مردوخی را شهید کرد؟

چرا گروهک کومله ملامصطفی مردوخی را شهید کرد؟