مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 08:552024-01-17حوادث

اگر زمین از چرخش بایستد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟


اگر زمین به طور ناگهانی چرخش خود را متوقف کند، فاجعه بار خواهد بود و تقریباً همه چیز، با سرعت فعلی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

- جی پلاس، اگرچه زمین همیشه در حال چرخش است، اما ما نمی توانیم آن را احساس کنیم؛ ولی اگر از چرخش باز ایستد چه اتفاقی می افتد؟ اگر زمین به طور ناگهانی چرخش خود را متوقف کند، فاجعه بار خواهد بود و تقریباً همه و هر چیزی که به سیاره متصل نیست، با سرعت فعلی به حرکت خود ادامه می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ چرخش زمین، در سریع ترین حالت خود که در امتداد خط استوا است، حدود 1000 مایل در ساعت (1600 کیلومتر در ساعت) است.

اندرو لیدن، اخترفیزیکدان در ایالت بولینگ گرین می گوید: در صورت توقف چرخش زمین، فراوانی موادی که به طور معمول در حال چرخش هستند باعث می شود که به حرکت خود ادامه دهند، بنابراین آن ها از سطح زمین جدا می شوند و اساساً در مدار پایین زمین به گردش خود ادامه خواهند داد.

لیدن افزود: تنها قسمت هایی از سیاره ما که احتمالاً کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند، در قطب ها یا نزدیک آن ها خواهند بود که کم می چرخند یا اصلاً نمی چرخند.

با این حال، نیروی شدید احتمالاً باعث سونامی و زمین لرزه می شود و همه چیز برای کل زمین بسیار بد خواهد بود و اگر زمین به تدریج کند و متوقف شود، زندگی ما نیز به شدت تغییر خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر زمین از چرخش بایستد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

اگر زمین از چرخش بایستد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟