مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 10:552024-01-13اجتماعي

علل تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان


اخیرا خبری مبنی بر تمکین وزارت آموزش و پرورش از رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، هرچند این خبر ابهامات زیادی دارد که تاکنون این وزارتخانه مایل به پاسخگویی درباره آن نبوده اما به طور کلی باید گفت طبق این تصمیم از این به بعد افراد 45 ساله دارای مدرک دکتری و افراد 40 ساله دارای مدارک پایین تر از دکتری می توانند در کنکور تربیت معلم شرکت کنند؛ موضوعی که منجر به دل نگرانی متخصصان حوزه آموزش نسبت به خروجی دانشگاه فرهنگیان و ورود معلمانی حدودا 50 ساله به مدارس برای همکاری و خدمت 30 ساله شده است.

بر اساس اختیاری که شورای عالی انقلاب فرهنگی به شورای عالی آموزش و پرورش داده است تصویب شرایط و ضوابط لازم برای معلم شدن بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش است و از آنجا که جذب معلم صرفا از طریق خروجی های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ممکن است، به نوعی باید گفت شروط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را نیز شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می کند.

  در سال های اخیر شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان بین 22 و 24 سال در رفت و برگشت بوده است اما اساسا نظر قالب در بین اعضای شورای عالی آموزش و پرورش و وزارتخانه بر روی 22 سال است و دلیل آن را در نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان

علل تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان