مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 15:302024-01-17اقتصادي

تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت فرسوده اصفهان


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به بسته های تشویقی صدور پروانه ساختمان و اقدامات انجام شده از جنس تشویق ساخت و ساز، تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت های فرسوده بیشتر شده است.

- وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بیش از 500 هزار نفر مردم اصفهان در بافت های ناکارآمد و فرسوده زندگی می کنند، اظهار داشت: بر اساس آمار استخراجی در سال جاری و در مقایسه با سال 1401، تعداد کل پروانه های صادره به بیش از یک هزار و 437 واحد و مجموع زیربنای کل صادره از 142,305مترمربع با 38 درصد افزایش به بیش از 196,010 مترمربع در سال 1402 افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به بسته های تشویقی صدور پروانه ساختمان و اقدامات انجام شده از جنس تشویق ساخت و ساز به منظور تامین مسکن به صورت افزایش سطح اشتغال، تراکم تشویقی همخوان با بافت های پیرامون، تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت های فرسوده بیشتر شده است.

مهدویان بیان کرد: مساحت بافت فرسوده شهر اصفهان حدود 24 میلیون هکتار مترمربع است و تاکنون در 9 ماهه اول سال 1402 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مساحت زمین های احیا شده مصوب 46 درصد رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت فرسوده اصفهان

تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت فرسوده اصفهان