مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 14:102024-01-12اقتصادي

رشد تجارت ایران با اوراسیا با رفع موانع تجاری و لجستیک


سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: دستیابی به تجارت 10 میلیارد دلاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در صورتی امکان پذیر است که موانع تجاری و لجستیک رفع شود.

- روح اله لطیفی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: امضای توافق نامه تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا اوایل دی ماه امسال،  اتفاقی بی سابقه برای ایران بود.

در واقع بعد از اینکه موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران در آبان ماه سال 1398 بین ایران و 5 کشور عضو این اتحادیه عملیاتی شد و تعرفه حدود 800 کالا نزدیک به صفر شد تجارت بین ایران و کشورهای عضو این اتحادیه افزایش یافت، البته یک سری منازعات در منطقه نیز مانع رشد بیشتر تجارت بین ایران و کشورهای عضو شد.

وی در ادامه با اشاره به عضویت بیش از 130 کشور جهان در سازمان تجارت جهانی اظهار داشت: کشورهای عضو در این سازمان با توجه به برخورداری از معافیت های تعرفه ای عضویت در این سازمان با یکدیگر مبادلات تجاری دارند و به دلیل برخورداری از معافیت های تعرفه ای بهای تمام شده کالا برای آنها کم می شود، اما ما به دلیل تحریم ها و مانع تراشی آمریکا نتوانسته ایم عضو این سازمان شویم و از مزیت های عضویت در این سازمان بهره بگیریم، لذا باید عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را غنیمت شمرده و حداکثر استفاده تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد تجارت ایران با اوراسیا با رفع موانع تجاری و لجستیک

رشد تجارت ایران با اوراسیا با رفع موانع تجاری و لجستیک