مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 16:002024-01-10سياسي

«دوم خردادی ها» به هاشمی می گفتند دیکتاتور


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: دوم خردادی ها، هاشمی را شخصیتی دیکتاتور و اشرافی شناسانده بودند؛ آن ها راویان روایت های غلطی در باب هاشمی بودند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - هفت سال از درگذشت هاشمی رفسنجانی گذشته است؛ سیاستمداری که سیاست ورزی های او در ساحات و مناصب گوناگون واجد ویژگی ها و شاخصه هایی بعضاً متمایز و متباین بود؛ این تمایز و تباین موجب شکل گیری جبهه هایی از موافقان و مخالفان وی شد که درگذشت او نیز نتوانست به این جبهه بندی ها خاتمه دهد.

برای بررسی و کنکاش در باب زیست سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی به سراغ یکی از موافقان او رفتیم تا هاشمی را از منظر و مرئای او، بیشتر بشناسیم.

گفت وگوی مهر با محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران که در دولت اول هاشمی، معاون سیاسی وزیر کشور (عبدالله نوری) بود، دو بخش دارد؛ یک بخش بررسی و وارسی تناقض رویکرد سیاسی هاشمی در ابتدای انقلاب اسلامی و سپس در سال های پایانی حیات اوست؛ مشخصاً اینکه چرا هاشمیِ ثبات گرای دهه 60 در نیمه دوم دهه 80 به خاطر بغض احمدی نژاد عدم همراهی با ساختار رسمی را در پیش گرفت و به تاویلی، تجدیدنظرطلب شد؛ بخش دیگر این گفت وگو شامل نقد سیاست های دولت سازندگی مشخصاً تعدیل گرایی این دولت که آثار سیاسی و اجتماعی فراگیر به دنبال آورد، است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوم خردادی ها» به هاشمی می گفتند دیکتاتور

«دوم خردادی ها» به هاشمی می گفتند دیکتاتور