مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 07:102024-01-01بين الملل

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس


وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طبعاً پاسخ به هرگونه ماجراجویی و تجاوزات رژیم اسراییل قوی و پشیمان کننده خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی دیوید کامرون وزیر امور خارجه جدید انگلیس با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در روز یکشنبه، 10 دی 1402، آخرین تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگو ابراز امیدواری کرد که انگلیس با اتخاذ رویکرد واقع بینانه و سازنده در قبال تحولات منطقه و روابط دوجانبه، به بهبود فضای مناسبات کمک کند.

 امیرعبداللهیان اظهار داشت: ریشه بحران فلسطین نه به وقایع 7 اکتبر، بلکه به 75 سال اشغالگری رژیم اسراییل، تجاوز مستمر آن به حقوق اساسی فلسطینیان، ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین و نسل کشی این ملت مظلوم باز می گردد که البته نقش انگلیس در این مسائل روشن است.

 وی با محکوم کردن سکوت برخی دولت های غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بیگناه فلسطین طی80 روز گذشته که به شهادت بیش از 21 هزار غیر نظامی در غزه منجر شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حماس را یک نهضت آزادی بخش علیه اشغالگری و آپارتاید می داند؛ همانطور که در مورد آفریقای جنوبی سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس