مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 11:352023-12-28اقتصادي

بی توجهی مسئولان و نمایندگان به مشکلات بیمه ای کشاورزان قابل توجیه نیست


رییس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید اذعان کرد صندوق بیمه کشاورزی عملا ورشکسته است و متاسفانه مشکلات بیمه کشاورزی با وجود اهمیت این بخش در تامین امنیت غذایی کشور به هیچ عنوان از اولویت های مسئولان و نمایندگان نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، هادی فرجی آزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشاورزان برای تولید ارزاق عمومی سالم و امنیت غذایی جامعه با تهدیدات متعددی از جمله حوادث طبیعی و آفات روبرو هستند، اظهار کرد: بر همین اساس دولت ها در همه جای دنیا از این بخش حمایت می کنند و بحث بیمه کشاورزی در مقابل بلایای طبیعی و غیرطبیعی نیز در کشور ما با همین رویکرد پیگیری و صندوق بیمه کشاورزی با شخصیت حقوقی و طبق قانون شرکت های دولتی ایجاد شده است.

وی در خصوص وضعیت بیمه محصولات زراعی آذربایجان شرقی در سال زراعی 1402 و 1401 گفت: در استان 210 هزار هکتار مزارع آبی و 600 هزار هکتار اراضی طرح جهش تولید داریم که از مجموع  625 هزار و 867 هکتار سطح ابلاغی بیمه محصولات زراعی و طرح جهش تولید در سال زراعی گذشته 262 هزار و 247 هکتار عقد قرارداد بیمه با کشاورزان صورت گرفته است.

نماینده استان در اتاق اصناف کشاورزی این میزان را معلول 40 درصد اراضی مذکور اعلام و تصریح کرد: این عدد برای سال زراعی جاری تنها 20 درصد است و در خصوصی دلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی مسئولان و نمایندگان به مشکلات بیمه ای کشاورزان قابل توجیه نیست

بی توجهی مسئولان و نمایندگان به مشکلات بیمه ای کشاورزان قابل توجیه نیست