مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 20:412023-12-22اقتصادي

سازمان شهرداری های کشور: تولید 700 واگن مترو آغاز شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمد بابایی زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به مناسبت هفته حمل ونقل، اظهار کرد: بر اساس قوانین بالادستی 75 درصد سهم سفرهای شهری باید از طریق حمل ونقل عمومی باشد که از این میزان 40 درصد اتوبوس، 25 درصد تاکسی و 10 درصد سهم قطار شهری برای شهرهایی است که دارای خطوط مترو هستند.

وی به میزان سهم سفرهای شهری کلان شهر شیراز از طریق حمل ونقل عمومی اشاره کرد و افزود: در کلان شهر شیراز سهم مترو 2 درصد، اتوبوس 13 درصد و تاکسی 18 درصد است.

  مدیر کل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به موضوع درخواست تأمین واگن برای مترو شهر شیراز تصریح کرد: از ابتدای دهه 70 که توسعه خطوط مترو آغاز شد بالغ بر 65 همت از سوی دولت و شهرداری در این حوزه هزینه شد و این هزینه کرد موجب شد تا به امروز400 کیلومتر خط مترو احداث شود.

بابایی زاده اضافه کرد: از این میزان، 30 همت توسط دولت و مابقی از سوی شهرداری ها هزینه شد و در حال حاضر 946 کیلومتر خط مصوب داریم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ارزش روز احداث یک کیلومتر مترو با ناوگان 50 میلیون یورو هزینه دارد، اما به دلیل چالش هایی که در حوزه تامین واگن وجود دارد نمی توانیم به درستی از این مد حمل ونقلی بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان شهرداری های کشور: تولید 700 واگن مترو آغاز شده است

سازمان شهرداری های کشور: تولید 700 واگن مترو آغاز شده است