مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 10:002024-01-06سياسي

حضور 2 چهره نام آشنا از فارس در انتخابات مجلس


علاءالدین بروجردی از حوزه انتخابیه لارستان و سید محسن علوی از حوزه انتخابیه لامرد دو چهره نام آشنای کشوری هستند که از حوزه انتخابیه استان فارس جهت شرکت در دوره دوازدهم انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علاء الدین بروجردی، چهره نام آشنا که پیش از این سمت های مختلفی از جمله ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را به عهده داشته و با سابقه پنج دوره نمایندگی در بروجرد رکورددار نمایندگی است برای انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه لارستان ثبت نام کرد و صلاحیتش تأیید شد.

وی متولد سال 1329 در لارستان است، پدربزرگ وی علی محمد بروجردی از مراجع و علمای شیعه پدر او نیز محمدابراهیم بروجردی از علمای ایرانی بود، او همچنین برادر اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است.

رکورددار نمایندگی مجلس علاءالدین بروجردی برای پنج دوره از مجلس ششم تا مجلس دهم نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی بود و با پنج دوره حضور متوالی در مجلس به مدت بیست سال رکودار نمایندگان استان لرستان و از باسابقه ترین نمایندگان تاریخ ایران است.

وی در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز و جویم داوطلب شد ولی با کسب تقریبی 22 هزار رأی نفر دوم شد و به مجلس راه نیافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 2 چهره نام آشنا از فارس در انتخابات مجلس

حضور 2 چهره نام آشنا از فارس در انتخابات مجلس